محل تبلیغات شما
بنام خدا

متاسفانه بعضی متفکرین احتمالا دینی و برخی افراد کم سواد بی اطلاع به حدی مجذوب اندیشه ی لیبرالیسم شده اند تا جایی که دلباخته غرب شده و به خوباختگی خطرناکی رسیده اند بنابر این در باب اسیب شناسی  لیبرالیسم نکاتی را عرض خواهم کرد که خطر وحشتناک انرا گوشزد کرده باشم

ایا براستی لیبرالیسم و ازادی مطلق اندیشه تا بدین حد نجات دهنده ی بشر امروز است؟

تا چه میزان به لیبرالیسم برای نجات انسان می توان به ان تکیه کرد؟

ایا احتمال به بن بست رسیدن لیبرالیسم در چند سده ی اینده وجود ندارد و اگر چنین شود تکلیف انسانهایی که در این چند سده فدای ان شده اند چه خواهد بود؟

ما به عنوان انسانی تاریخ ساز چه وظیفه ای در برابر اندیشه های به ظاهر جذاب ان داریم

وسوالات گوناگون که ذهن نگارنده را مشغول کرده است

۱.واقعیت انست که اندیشه ی لیبرال اجتماعی(لیبرالیسم اقتصادی تا حدودی قابل دفاع تر است اگرچه به گفته مارکوزه در این انذیشه نیز بجایی که فن در خدمت انسان باشد .انسان برده تکنولوژی میشود که چارلی چاپلین در ان فلیم مش که انسان را در چرخ دنده ها گیر افتاده نشان می دهد بخوبی ترسیم شده)

اگرچه جذاب می نماید لکن چاه ویلی است که انسانها را ناخواسته به پرتگاه خواهد برد چنانکه برده است 

در این مکتب فکری همه نوع اندیشه ای مجاز است .خدامحوری.ضد خدایی .فاشیسم .انارشیسم.فمنیست.همجنس گرایی!!! .ازدواج با اشیا و یا حیوان!!! و .نهایت به پست مدرنیسم خواهد رسید که دهه های اخیر طرفداران پرو پا قرصی در مکاتب فکری جهان پیدا کرده است

ممکن است سوال شود پس چرا در غرب ازدواج با همجنس و یا حیوان فراگیر نیست؟

این عدم فراگیری نه بخاطر ممانعت لیبرالیسم بلکه به علت عدم اقبال عمومی حاصل از تربیت خانوادگی سنتی غرب است که این اعمال عرفی نشده 

ببینید عزیزان تحولات فکری اجتماع ناگهانی نیست و تدریجی است و لازمه پذیرش اعمالی که امروز شنیع است و بعد عادی میشود عادت تدریجی بشر است

اگر پدر بزرگان اروپایی را گوشزد میکردند که در اینده نوادگان شما با همین اندیشه لیبرالیسم به قانونی شدن ازدواج دو مرد یا دوزن خواهد رساند وحشت کرده امکانش را صفر میدانستد لکن امروز میدانیم که نخبگان مجلس نشین ان کشورها برای این اعمال قانون مصوب میکنند

این تغییر تدریجی استپس باید از شروع درست بیندیشیم که نگران کننده است

مگر اینکه انها را عیب ندانیم

۲.بنظر میرسد یکی از مکاتب رشد یافته ی تدریجی و زمانبر که ابتدا اهداف متعالی را پی می گرفت و امروز به گونه ای شرم اور در حال بروز است فمنیست می باشد

این مکتب فکر در اوایل حدود دو قرن پیش با هدف مهمی شروع شد مری کرافت به عنوان مبلغ ان سعی کرد ن را به ظلمهایی که بر انها رفته است واقف کند و خواسته اولیه انها جلوگیری از خشپنت مردان بود در این مرحله که موج اول فمنیست است جلوگیری از ضرب و شتم مردان و پذیرش حق فرهنگی ن بعنوان یک انسان مد نظر بود

در موج دو که سیمون دبوار مبلغ و سردمدار جنبش فمنیست بود هم اهداف متعاای را در نظر داشت از جمله انکه حق ی اجتماعی ن را پی میگرفت که چرا ن حق رای ندارند

چرا امکان ریاست جمهوری و وزارتشان فراهم نیست و امثال ذلک که در غرب انزمان منطقی قوی داشت و بعد از جنگ جهانی دوم تقریبا اغلب کشورهای اروپایی به ن حق رای دادند (بسیاری این حق را بعد از ایران اهدا نمودند)

اینکه عرض کردم در لیبرالیسم محدوده ای برای اندیشه ندارد و عواقب خطرناکی را خواهد داشت در این جنبش هم نمود پیدا کرد

و در موج سوم فمنیست تحت تاثیر تفکرات مارکسیسم که برابری و جامعه ی بی طبقه را فریاد می زد فمنیست هانیز خواستار برابری کامل با مردان (نه عدالت میان مرد وزن) شدند و در این راستا به حدی افراط رفتند که اصولا کام گیری همسران از هم را نوعی بهره ی جنسی میدانند و شدیدا ن را از ازدواج با مردان منع میکنند!و در این وادی که ازدواج های دو زن رواج یافته است

و حتی حاملگی را ظلم به زن میدانند که عاقبت این افکار بر کسی پوشیده نیست

این موج سوم در خلاء حادث نشده بلکه جنبشی دارای اعضای متعصب و در حال گسترش است که اینده فرزنداوزی را در اروپا به خطر انداخته است

این دو بند گفته شده به همراه پست مدرنیسم که انهم خطری بالقوه برای اینده بشریت است که مجابم کرد تذکر دهم اگر مایل به اینگونه رفتار ها نیستیم باید در شرپعش مانع شویم که گفت

ای پسر اب ز سرچشمه ببند 

که چو پر شد نتوان بستن جوی

بنده اگر در هر کشور دیگری هم بودم و هجمه ی عجیب رسانه ای لیبرالیسم را میدیدم 

به هم وطنانم تاکید میکردم فعلا وقت به چالش کشیدن دین و ایین  نیست چرا که نسلی خواهیم شد که از قبلی رانده و از بعدی مانده میگردیم و کیان افکار سیقل خورده امان که حاصل هزاران سال سنت باستانی و ایین دینمان است به باد خواهد رفت و به چاه ویلی وارد میگردیم که شاید صد سال پیش خیلی ته ان معلوم نبود و امید بهتر شدن داشت لکن امروزه عواقب وحشتناک ان هویدا شده و به رفتارهایی خواهیم رسید که حیوانات هم از ان براءت دارند

فهم هرمنوتیکی از دین

واژه ی کلیذی:«الینگی »،دردی نهفته

تمدن اسلامی،ظرفیت ها و آسیب شناسی آن(۲)

لیبرالیسم ,ان ,ی ,اندیشه ,هم ,ن ,در این ,و در ,است که ,که در ,است و

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها